United cars forum

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
United cars forum

Poslední téma

» Buy generic cialis online now
pro Anonymní Thu Aug 04, 2011 2:38 pm

» nature made fish oil
pro Anonymní Wed Aug 03, 2011 11:26 pm

» More Than Skin Deep: There's No Such Thing As A 'Safe' Suntan, Researchers Warn
pro Anonymní Wed Aug 03, 2011 5:01 pm

» Ищу качественную заправку картриджей...
pro Anonymní Wed Aug 03, 2011 2:28 pm

» Где можно прошить samsung scx 4623F....
pro Anonymní Wed Aug 03, 2011 7:10 am

» Вот купила Samsung SCX 4824. ...
pro Anonymní Tue Aug 02, 2011 12:53 pm

Gallery


zaslepení EGR ventilu Empty

Kdo je přítomen

Celkem je zde přítomno 2 uživatelů : 0 registrovaných, 0 skrytých a 2 Anonymních

nikdo není přítomen


[ Zobrazit celý seznam ]


Nejvíce zde bylo současně přítomno 68 uživatelů dne Wed Feb 14, 2024 2:25 pm

May 2024

MonTueWedThuFriSatSun
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Calendar Calendar


2 posters

    zaslepení EGR ventilu

    Drahoš
    Drahoš
    Admin


    Poèet pøíspìvkù : 482
    Age : 39
    odkud ??? : Chodouň
    Registration date : 02. 01. 09

    zaslepení EGR ventilu Empty zaslepení EGR ventilu

    Příspěvek  Drahoš Mon Jan 05, 2009 4:21 pm

    Úvodem trocha suché teorie: následující návod je na opela, ale jde použít universalně.

    EGR (Exhaust Gas Recirculation) ventil je pneumaticky ovládaný ventil, jenž slouží k přepouštění části výfukových plynů (až 10%) nazpět do sání motoru.

    Ptáte se proč se to dělá? Odpověď je jednoduchá: plnění emisních limitů.

    EGR ventil totiž snižuje emise oxidů dusíku, jež není schopen zlikvidovat katalyzátor.

    Tím, že se smísí část výfukových plynů s nasávaným vzduchem, sníží se obsah kyslíku v nasávané směsy, dojde k poklesu spalovacích teplot a zároveň ke snížení emisí škodlivých plynů.



    Toliko výhody tohoto vynálezu a nyní se začneme zabývat jeho nevýhodami:

    Za prvé, je to snížení teploty spalování a tím i snížení výkonu motoru.

    Za druhé, tím že jsou do sání přimíchávány horké výfukové plyny roste teplota nasávané směsy, a zároveň klesá objem, který je možno nasát do válce.

    Za třetí, celý sací systém je postupně zanášen nečistotami z výfuku a tím se snižuje opět výkon motoru.






    Pokud je ventil zanesený nečistotami nebo je vadný, může nastat situace kdy jsou spaliny přepouštěny do sání trvale, a to zapříčiní špatný chod motoru a zvýšenou kouřivost.



    Deaktivací EGR ventilu by se (kromě zvýšení emisí Nox) nemělo nic dalšího stát, katalyzátoru by to vadit nemělo z důvodu toho, že ventil je určen pro snížení emisí jež katalyzátor není schopen zlikvidovat a motoru toto také ublížit nemůže protože EGR ventil je v provozu pouze při určitých jízdních režimech, z čehož vyplývá že když funguje jen někdy tak se asi nic nestane když nebude fungovat nikdy.



    Některé návody doporučují pouze zaslepení ovládací trubičky, bohužel tímto jednoduchým způsobem nelze řešit situaci kdy ventil nedovírá, proto je lepší zaslepit komůrku ventilu, to sebou navíc nese výhodu u modernějších motorů, které sledují to zda ventil funguje a odpojení ovládání by vyhodnotily jako chybovou hlášku check engine.



    Zaslepení je proces vratný a pokud by kdokoliv nebyl s jeho výsledkem spokojen, může kdykoli zas ventil zprovoznit.

    Nyní k samotnému procesu deaktivace ventilu:

    1/ odpojíme přívodní ovládací hadičku ventilu

    2/ povolíme dva šrouby M8 připevňující ventil k sacímu potrubí

    3/ ventil opatrně sejmeme, tak abychom nepoškodili těsnění mezi ním a sacím potrubím

    4/ můžeme se kouknout jak je samotný ventil i sací potrubí zanesené sazemi


    5/ podle těsnění si z hliníkového nebo měděného plechu vyrobíme záslepku a to tak, že vynecháme otvor pro obdélníkovou komůrku (tloušťka plechu cca 1,5 mm)


    6/ důkladně očistíme veškeré otřepy a zabrousíme hrany záslepky

    7/ pokud použijeme staré těsnění namázneme jej před použitím vysokoteplotním silikonem


    8/ vše složíme v pořadí: těsnění, plechová záslepka, EGR ventil

    9/ utáhneme šrouby upevňující ventil

    10/ nasadíme ovládací hadičku ventilu



    V jednom návodu jsem se dočetl, že je dobré projet po deaktivaci ventilu auto tak, aby motor dosáhl provozní teploty, poté zastavit a odpojit akumulátor alespoň na 30s (déle=lépe), pak nastartovat motor bez sešlapávání plynového pedálu a s vypnutými veškerými elektrickými spotřebiči nechat motor běžet na volnoběh minimálně 5 minut bez jakýchkoli zásahů, pak je dobré motor ihned projet v běžném provozu. ECU si tím načte nové údaje ohledně chování motoru a vyhneme se tím případným chybovým hlášením.


    Případným maxi tunerům mohu vzkázat ,že po deaktivaci ventilu se rozhodně z auta nestane stíhačka a tato operace nepřidá 10% výkonu jako jiné zaručené metody (dynamizér, elektrické turbo :-). Dosáhneme tím spíše zlepšení výkonu motoru v určitých otáčkách a hlavně přestane postupné zanášení sacího systému.

    Fotogalerie:

    zaslepení EGR ventilu Egr110

    zaslepení EGR ventilu Egr210

    zaslepení EGR ventilu Egr310

    zaslepení EGR ventilu Egr410


    Naposledy upravil Drahoš dne Tue Jan 06, 2009 4:52 pm, celkově upraveno 1 krát
    Milda
    Milda


    Poèet pøíspìvkù : 116
    Age : 37
    odkud ??? : Zdice
    Registration date : 03. 01. 09

    zaslepení EGR ventilu Empty Re: zaslepení EGR ventilu

    Příspěvek  Milda Mon Jan 05, 2009 6:37 pm

    Toto je dobre udelat až když ten EGR máš novej ....Starej ti bude hazet chybu na motor
    Drahoš
    Drahoš
    Admin


    Poèet pøíspìvkù : 482
    Age : 39
    odkud ??? : Chodouň
    Registration date : 02. 01. 09

    zaslepení EGR ventilu Empty Re: zaslepení EGR ventilu

    Příspěvek  Drahoš Tue Jan 06, 2009 4:54 pm

    ale jak může házet chybu, když už nemá žádný data ??? Je vyřazenej - je tam jen aby ten plech lip držel, ne ? taky jsem to chtěl dělat na mým c20xe a pak jsem zjistil, že žádnej nemám affraid
    Milda
    Milda


    Poèet pøíspìvkù : 116
    Age : 37
    odkud ??? : Zdice
    Registration date : 03. 01. 09

    zaslepení EGR ventilu Empty Re: zaslepení EGR ventilu

    Příspěvek  Milda Tue Jan 06, 2009 6:27 pm

    Jasně ale když máš ten svuj starej Egr už pred koncem tak se muže zaseknout protože ten kouř co jde z motoru tak je masnej a sice jen malo ale maže ten dřík toho EGRU

    Sponsored content


    zaslepení EGR ventilu Empty Re: zaslepení EGR ventilu

    Příspěvek  Sponsored content


      Právě je Wed May 15, 2024 1:41 pm